torsdag 4 april 2013

VAD SÄGER LAGEN?


Som uppfödare har man ansvar för det fel som valpen eller kattungen kan ha.
Köplagen gäller vid köp mellan två privatpersoner.

Därför är det lika viktigt för en uppfödare att ha en bra försäkring DOLDA FEL som för en person som ska skaffa sig en valp eller en kattunge att fråga om uppfödaren har försäkring.

Om inte och det visar sig att djuret är sjukt och man konstaterar att det är ett dolt fel så gäller inte djurets vanliga försäkring.

Då får man ha tillit till uppfödaren att hon eller han tar sitt ansvar och hjälper till med kostnaden som blir för veterinär våren.

Väldigt tråkigt om man skulle behöva vända sig till konsumentköp lagen för att få hjälp.

Dolda fel försäkringen gäller i tre år!!! mycket bra försäkring för en liten kostnad;)

3 kommentarer:

  1. Jag har alltid försäkring på mina valpar.
    Det är ju en trygghet för oss som är uppfödare om det skulle visa sig att någon valp är sjuk.

    Är man en seriös uppfödare har man en
    DOLDA FEL FÖRSÄKRING

    Tack och hej
    Fia

    SvaraRadera
  2. Roligt att du tittade in på min sida Fia ;)

    En dolda fel försäkring är en stor trygghet både för dig som uppfödare och för djur köparen.

    Jag vet att du alltid har en Dolda fel försäkring på dina små valpar.

    Ha det gott, hör av dig när nästa kull kommer ;) så ordnar jag med en bra försäkring.
    / Eva

    SvaraRadera
  3. BRA SKRIVET!
    HA EN BRA HELG EVA.
    MVH ANNA UPPFÖDARE.

    SvaraRadera