onsdag 24 april 2013

LEDAR HUNDENS DAG

Idag är det ledarhundarnas dag. Mitt hjärta brinner extra mycket för ledar, terapi, vård hundarna.
Dom är helt otroligt duktiga och gör ett så fantastiskt jobb, där dom arbetar.

Jag tänker på alla inom vården som får möjlighet att ha en lite fyrbent vän hos sig, i skolorna där så många barn behöver någon varm trygg liten kompis att krama. De människor som av någon andledning försvunnit och dessa duktiga hundar letar och förhoppningsvis finner dessa olyckliga personer. Polis hunden som letar efter olika saker som inte ska finnas ute i vårt samhälle.

Ja listan är lång, tack alla hundförare att ni finns och att ni utbildat eran hund så bra.

Kom ihåg att ni behövs! ni gör ett jätte jobb där många blir väldigt lyckliga när dom får träffa er.



1 kommentar:

  1. Jag blir så glad när jag tittar in på din hemsida ;)

    Jag jobbar inom polisen själv och tycker som du.

    Dessa duktiga hundar behövs verkligen.

    /Gun Karlsson

    SvaraRadera