onsdag 11 januari 2017

VILKEN MORGON

I går var en morgon som jag inte vill ha tillbaka. Den började som vanligt med en Fit-Line, den goda och näringsfulla drinken sedan var det att ta ut hästarna från stallet och ge alla djuren mat.


Kom in och tittade vad för jobb som väntade denna Tisdag, började svara på mina mail efter ca en timme var det dags att äta lite frukost, fram till kylskåpet och öppnade dörren :( där kom ett keramikkurs men dressing farande. Jag tror att jag skulle hindra fallet med att ta ut foten, inte så smart ajajaj  vad ont det gjorde blodet rann ner foten och jag fick inte stopp på det. Tillslut tog jag en toarulle och maskeringstejp (alla omslag och lindor var såklart i stallet) sedan begav mig snabbt till vårdcentralen.


Där blev det tvätta av och sedan hopsydd :)


Skönt nu var det bara att åka hem skura rent i köket efter dressing och blod och äta frukost, men jag kom inte så långt innan jag fick punktering på bilen. Tur att vi har bilen försäkrad i Folksam och har assistans :) där kom en trevlig kille snabbt till undsättning bytte däck så jag äntligen kunde komma hem och äta min frukost.


Tur att jag inte fick punktering när jag var på vag till vårdcentralen då hade jag behövt ringa både ambulans och assistans så som det blödde.


Idag hoppas jag och ni det blir en lugn och fin dag!



4 kommentarer:

  1. Tur i oturen Eva, hoppas allt känns bättre idag och att du har haft en lugn och skön dag :) Kram Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fia! Jag hur kunde det bli såhär :) Väldigt klumpigt av mig, men snart är det läkt. Kram :)

      Radera
  2. Hoppas verkligen att det är bra nu :) vilken morgon du hade. Varma kramar Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var inte den bästa morgonen jag haft, jag brukar älska lugnet på morgonen. Kram!

      Radera