tisdag 29 april 2014

TRANDANS


GOD MORGON PÅ ER :)

Ja jag var inte uppe med tuppen tidigt i morse, utan jag vakande av ett konstigt läte som kom från vallen. Det var våra två tranor som kommer varje år och får sina ungar på vallen någon stans.

Dom har nu skrikit i ca 3 veckor men nu är det ett helt annat läte , det lät som det var stora och många grodor utanför.

Gick ut och fick då se tranorna dansa, å så fint. Man blir alldeles varm i hjärtat, Tänk att jag få möjligheten att se denna fantastiska dans. Dom var så upptagna av varandra att dom inte hörde eller såg varken mig, Acke eller Mila

Det är livskvalitet att få se detta :) en ny fin dag har börjat :)

Ha nu en fin dag, ta hand om varandra!

4 kommentarer:

  1. Jag förstår att ni bor fint!
    Eva -Lena
    Ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera
  2. Det låter härligt, trots tidig morgon :)
    Lena Tomas, ungarna och alla djuren

    SvaraRadera
  3. Hej Eva-Lena ! Vi bor underbart, önskar att alla som ville fick bo som vi gör. Tystheten, lugnet är väldigt skönt. Det är bara Tranorna som för lite liv, men det är bara härligt.

    SvaraRadera
  4. Hej Lena Hoppas allt är bra, nu börjar det väl dra ihop sig för fölning snart? Skönt att du tecknat en Fölförsäkring. Hör av dig när den lilla fölungen ska ha en egen försäkring. Du vet väl att det är bra att teckna den redan vid 2 dygns ålder.
    Då har du ett riktint bra skydd :)

    Lycka till!

    SvaraRadera