tisdag 1 april 2014

BÄRNSTENS HALSBAND


Nu blir det lite mer om den otäcka typen FÄSTINGEN!

Jag har hört att ett bärnstens halsband kan hjälpa mot dessa små kryp???

Nu letar jag i mina gömmor efter något som jag vet att jag en gång för många många år sedan fick av Roffes mamma. Jag har aldrig haft det på mig men visst vill jag pröva det på Acke, för tänk om det skulle fungera. Det skulle ju vara helt fantastiskt. Tänk att ha ett halsband utan en massa gifter runt deras små halsar.

Ta nu gått folk att leta i lådorna, fråga släkt och vänner om någon har något som dom inte andvänder, det är värt ett förrök.

Tack Pia för tipset!

Jag har fått ett mail från en nära vän efter hon läst mitt inlägg. En bekant till henne andvände ett Bärnstens halsband till sin hund, hunden blev sjuk. Dom tog bort halsbandet och hunden frisknade till snabbt. Det blev aldrig konstaterat att det var halbandet som gjorde hunden sjuk, men jag vill att ni ska vara uppmärksamma om ni prövar det. Prata gärna med er veterinär om det. Dom borde veta om det skulle vara så att halsbandet inte är bra för djuren.

Tack Anneli för att du mailade mig om detta, skulle vara väldigt tråkigt om någon blev sjuk av det som jag skriver om.

Här är lilla Grazy med sitt fina halsband, Ackes älskling! Hon är så fin i det. Det ska bli spännande att se om det fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar