fredag 4 april 2014

FÖL DAX "HÄRLIGT"


Tänk att få möjligheten att få ett litet föl, det är drömmen för många.

Viktigt är att man då tänker genom vad som ska göras, vilken försäkrings som passar bäst för sto och fölunge.

Jag kan varmt rekommendera våra försäkringar i Folksam, dom tål att gämföras med i andra bolag.

Jag rekommenderar alltid att försäkra in fölet så fort som möjligt, gärna när den lilla är 2 dygn, men senast innan den fyllt 30 dygn. Om stot är försäkrat med A1 eller A7 samt vänta föl skydd delar fölet mammas försäkring om olyckan skulle vara framme. Livförsäkringen är det belopp som tecknades in före 30:e levnads dygnet.

Fölet har ett bra skydd om en bra försäkring tecknats innan.

Detta gäller även om stot har en motsvarande försäkring i annat bolag.

Var rädd om ditt föl! dom är sköra och kostnaden blir ofta väldingt stor om fölet blir sjukt eller skadat.

Hör av er så berättar jag mer :)
eva.gruner@folksam.se
0583-63 114
070 688 24 72

Här är vår fina Minos som liten, fem år senare väldigt väldigt stor och vacker :)

 Underbara häst!

3 kommentarer:

  1. Fin sida du har, hör av mig på telefon någon dag. Vill veta lite mer om hur en försäkring skulle se ut till mina fjordingar.
    Mvh Lena

    SvaraRadera
  2. VILKEN HÄST NI HAR!!!
    DEN ÄR VERKLIGEN UNDERBAR.
    Fia Andersson ( en trogen läsare av din fina blog)

    SvaraRadera
  3. Roligt Lena om du hör av dig, varmt välkommen :)
    Fia, jag visst är han fin vår stora kille.

    SvaraRadera