onsdag 9 april 2014

FYRA ENKLA VALPTIPS



God morgon!

I dag är en ny dag, jag hoppas att den blir bra för oss alla.

Här kommer några tips till er som ska eller har skaffat valp :)

Valpen bör vara försäkrad när du den flyttar från uppfödaren och hem till dig.

Valp namn med S eller I är bra. då hör valpen lättare när du ropar på den.

Om du måste byta foder blanda lite av det gamla med det nya fodret. Då blir övergången snällare för valpens mage.

Köp hem sparris i burk eller fryst som lätt kan tinas upp. Om valpen tuggar i sig något vasst eller olämpligt, ring veterinär tala om vad den lilla fått i sig fråga om du kan ge sparris innan du åker in till djursjukhuset.

Sparrisen lindar in det vassa föremålet och det kan rädda livet på din nya lilla vän.

Lycka till och njut av din nya fina lilla valp, jag hoppas ni kommer få många underbara stunder tillsammans.


Här är Jessan och alla våra härliga hundar Jack, Tyson och lilla Mila. Acke hade vi inte fått hem då :)

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort!
    Hälsningar fråm familjen Larsson och alla djuren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Åsa, ja visst är det ett härligt kort. Hoppas ni får en skön påsk helg. Ha det gott!

      Radera
  2. Tack Eva för alla bra tips du skriver om :) jag behöver verkligen det eftersom jag är ny som hund ägare. Väldigt trevlig sida du har, där kommer jag gå in ofta och titta på vad du skriver. Ha en bra kväll! Mvh Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrika! Jag är lite dålig på att svara er :( men jag ska bättre mig :) Ha det bra, tills vi hörs igen.

      Radera