torsdag 13 februari 2014

GRATIS VETERINÄRVÅRD FÖR DE HEMLÖSAS DJUR


DETTA ÄR HELT FANTASTISKT!

LÖRDAGEN DEN 15 FEBRUARI

Jag har varit kontakt med Carol Ringström på Gärdets djurklinik i Stockholm. Hon kan nu meddela att hemlösa kan komma med sina djur till kliniken Lördagen den 15 Februari och få hjälp med undersökniga av den trognaste vän dom har.

Idag lever tio tusental personer i sådana förhållanden här i Sverige 2014, ofta är hunden det  enda djurägaren har tillit och trygghet till.

Man ger allt från rådgivning till att titta på öron, tänder, vaccinerar, klipper klor och hjälper till om något mer behövs.  På insiativ av Svenska djurskydds föreningen, Gärdets durklinik, Hundstallet, Svenska hundskydds föreningen och Stockholms Stadsmission genomför man nu en satsning för samhällets mest utsatta.

Med Projektet "Fri veterinärvård till hemlösa djur" blir Gärdet djurklinik en tillfällig fristad för alla de djurägare i Stockholm som är hemlösa och lever i samhällets marginaler.

Ingen kommer att ifrågasätta djurägandet eller omhänderta något djur. Målsättningen är att ge alla sökande hjälp.

Insatsen kommer att genomföras varje vår och höst! Jag hoppas att fler djurkliniker runt om i vårt avlånga land tar efter Gärdets djurklinik och bistår de hemlösa och deras älskade djur.

Snälla sprid detta så att så många som möjligt får en chans att gå dit och få hjälp med sitt djur :) nu slutar jag mina rader med ni är fantastiska alla ni som hjälper till att genomföra det här.

En guldstjärna till er!

3 kommentarer:

  1. JA Eva, det är klart att jag ska berätta de här för alla jag känner. Tack för informationen.
    Varmast hälsningarna från Sussane och lilla Milla

    SvaraRadera
  2. Så klart jag berättar det här vidare,det bästa i dag. Jag hör av mig Eva i nästa vecka tror att jag behöver en hästförsäkring. Vi får se hur det blir :) Ulrika Nilsson

    SvaraRadera
  3. Du är bäst, tacksam för att du är mitt djur ombud Eva man kan inte ha någon bättre. Kramar från Johanna med familj och alla djuren så klart

    SvaraRadera