måndag 13 maj 2013

GULT BAND PÅ HUNDEN

Jag brukar inte åka till den stora staden så ofta, försöker åka dit och träna Acke i gång i veckan så han får lite träning att gå i koppel och sköta sig när vi möter andra hundar.

Det händer allt för ofta att vi blir störda av mattar eller hussar som så gärna vill att deras lilla vovve ska få träffa och leka med min Acke. Jag skulle bli väldigt glad om jag fick bestämma det själv om det passar eller inte. Tycker inte att det är ok att bara låta hunden eller barn springa fram till oss. Som tur är så är min kille väldigt snäll, men vi vill gärna träna i lugn och ro.

Ett tips som jag fått är att sätta på honom ett gult band och hoppas att några i alla fall känner till att man då vill vara ifred. Det kan ju bero på olika saker som i mitt fall vi tränar och vill inte bli störda eller så kanskee hunden i mår bra eller att man har en aggressiv hund som inte tycker om andra hundar, ja det kan vara flera olika orsaker till att man inte vill att någon ska komma fram till ens hund.

Nu är det ju inte så att om man inte har gult band på hunden är det ok att släppa fram sin hund, barn eller att man går fram själv utan att fråga.

Jag tycker det är en bra ide om det fungerar men jag vet att skk inte håller med mig, jag och Acke kommer i allfall att pröva och hoppas på att vi får träna ifred fram över.

Tack Jessica för tipset ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar