tisdag 2 januari 2018

VARG DÄR VI BOR

Man tror att det finns fem valpar i år, vad man vet är att mamman har ett normalt  beteende och det hoppas jag hon för över på sina valpar.


Min oro är stor, jag har till och med drömt om varg i natt :(


I dag har jag pratat med Caroline på Länsstyrelsen, så guling och hjälpsam :) hon förstod min oro men lugnade mig med att det är så sällan som vargen anfaller stora hästar. Nu har jag fått nya tipps  och råd så otroligt hjälpsam och jag är så tacksam :) För närvarande har jag minskat ner hagen så vi kan ha bättre koll, radion är på och lyse på natten. Nu ska det bli fler lampor och en tråd till.




Känner mig osäker att rida själv, vill gärna ha sällskap :) tänker om hästarna blir rädda och skenar, jag ramlar av och blir skadad då är jag ett lätt byte.


Nu har jag pratat med Håkan på Länsstyrelsen, också han jätte trevlig och hjälpsam. Vi skulle höras nästa vecka om han kunde hjälpa till med något mer







Tusen tack för alla råd och hjälp, ni är toppen. Nu känner jag mig lite tryggare :)

4 kommentarer:

  1. Så skönt att dom är hjälpsamma när du är oroligt för hästarna. Kram Karin

    SvaraRadera
  2. HUUUA ligen, men jag förstår att du är tacksam för all hjälp du kan få. Hoppas dom inte kommer nära er!!! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna dom är nära oss, så nu får hästarna gå in på natten :( dom är inte så glada i det. Kram!

      Radera