tisdag 9 januari 2018

HAR DU KOLL PÅ DITT DJUR

Det är många som har hört av sig och vill ha en bra försäkring till sin hund eller katt nu under ledigheterna som varit :) Jag är så glad för att ni väljer mig som ombud till era nya små vänner.


Här kommer lite tips på vägen. Kolla gärna hur ditt djur mår innan den blir sjuk så har ni något att jämföra med när den blir hängning eller riktigt sjuk.


Ja hoppas att ni alla får friska djur utan skador så klart,  men det är bra att veta lite om temperatur mm.


Här kommer en liten lista.




TEMERATUR HUND OCH KATT ca 38,0-39,0
PULS HUND ca 60-80 SLAG I MINUTEN
PULS KATT ca 140-240 SLAG I MINUTEN
ANDNING HUND ca 15-25 ANDETAG/MIN
ANDNING KATT ca 20-40-ANDETAG /MIN
SLÄMMHINNORNA SKA VARA ROSA OCH FINA, DÅ MÅR DJURET BRA


Önskar er alla där ute en fin tisdag, ta hand om er och om era fyrbenta vänner  
















3 kommentarer:

  1. Å vad bra att veta :) ska genast kolla min lilla älskling. Tack Eva för en jätte fin sida och bra tips på vägen till en som är nybörjare som hundägare :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag försöker skriva lite tips och råd till er :) Alla som har hund har varit nybörjare. Det är ett stort ansvar vi tar på oss, men med sunt förnuft går det oftast väldigt bra. Lycka till med din lilla fina. Kram!

      Radera
  2. Bra att veta :) Kram Fia

    SvaraRadera