tisdag 23 januari 2018

HÄSTFÖRSÄKRING

Här kommer svar på några frågor jag brukar får.


Kan jag försäkra min häst?


Ja nästan alla kan försäkras från 2 dygn och upp till 15 år ålder. Några raser kan tecknas det år hästen fyller 17 år ålder så som Islandshäst, Lippisanerhäst, Arabiskt fullblod och shetlandsponnyer.


Tvillingföl kan tecknas in vid 30:e dygnet.


Om hästen inte är försäkrad tidigare så gäller 20 dagars karens, men är den försäkrad i ett annat bolag så bli det ingen karen om man flyttar hästen till oss. Vid olyckshändelse, skada ingen karens. För föl gäller lite andra regler, det kan du läsa om i våra villkor eller maila mig.


Självrisken är 2 600 kr plus 25 % av resterande skadekostnad. Självrisk perioden är 125 dagar.


Lycka till alla ni som ska köpa häst, hör gärna av er till mig så räknar jag på en bra försäkring till er och er häst :)


Här är min fantastiska kille Minos som betyder lycklig :)



2 kommentarer:

  1. Jag har alla mina försäkringar hos dig Eva och jag är super nöjd :) Du är bäst! Vad han är vacker din stora svarta. Kram Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så glad att du är nöjd Louise, tack snälla det värmer. Minos är lika vacker som han är stor :) Kramar i massor till dig

      Radera