måndag 15 september 2014

LADY BLEV ORMBITEN



Jag vill berätta om Ingas lilla fina Lady som blev ormbiten, det kan gå riktigt illa men Lady hade turen på sin sida. När Lady kom fram till veterinären så hade hon ojämna hjärtslag och väldigt smärt påverkad. Det gäller att man åker så fort som möjligt till veterinären annars är risken stor att dom små liven inte klarar sig.

Inga är en arbetskamrat till mig, hon jobbar med skador i Folksam. Jag ringer ofta till henne när det är något jag behöver hjälp med, när något djur blivigt sjukt eller skadat. Och så klart blir det lite prat om våra egna djur då "riktigt trevligt"

I dag mår Lady bra men oj så ont hon hade och så svullen hon var.

Inga berättade att det vuxna ormarna sprutar inte in så mycket gift på en gång, de spar på det om dom skulle behöva andvända det igen. Jag har alltid trott att dom små unga ormarna är giftigare, men så är det inte, dom kan bara inte hushålla på giftet som den vuxna ormen gör. Därför kommer allt gift på en gång och man får då i sig mycket större mängd

Ja alltid lär man sig något nytt :)

Här kommer några bilder på Ingas lilla tjej. Roligt att du skickade bilderna till mig :)

Ha det gott!



lilla fina Lady
 




Det är så skönt att hon klarade sig
 
 
 Lady tycker ormbett är blä
 

2 kommentarer:

  1. Tack. Vad fint skrivet. Det är ju tack vare dig jag fick denna fantastiska lilla Ladyn i mitt liv. Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt när jag kan hjälpa till :) jag vet att hon har det så bra man bara kan ha det. Alltid lika trevligt att prata med dig! Massor av kramar tillbaka till dig.

    SvaraRadera