måndag 18 mars 2013

TYSTNADS PLIKT

Jag får ibland förfrågningar av kunder angående Dolda fel. Så här är det, har ni köpt en liten valp eller kattunge och det visar sig vara ett dolt fel på den lilla så kan ni inte vända er till mig utan ni måste ta kontakt med uppfödaren som ni köpt hunden eller katten av. Jag har tystnads plikt och det gäller alla mina kunder.

Därför är det extra viktigt att ni har en fullmakt av uppfödaren när ni köper valp att få ta kontakt med mig om det skulle visa sig att hunden eller katten har ett dolt fel. Har ni en fullmakt av uppfödaren så hjälper jag gärna till och ser vad vi kan göra för er. Det bästa är förstås att både hund ägaren och uppfödaren ringer eller mailar mig så jag kan titta på om en Dolda fel försäkring ska gälla.

Hör av er om ni har några frågor.

De flesta uppfödare som tecknar Dolda fel på sina kullar är seriösa, men tyvärr inte alla.

/ Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar