onsdag 13 mars 2013

SESSAN

VÅR LILLA SESSAN ÄR OVERALLT

Jag har aldrig varit med om en katt som är överallt. Igår hittade jag henne i tvätt maskinen sittande och tvätta sig väldigt noga, passande eller hur? Så nu har jag lärt mig att stänga lucka för annars finns risken att hon tvättas någon dag. Vilken fruktansvärd upptäckt när man ska ta ut kläderna och hitta henne där FY så hemskt. Sessan är en underbar katt, hon kommer och väcker mig varje morgon vid 6 tiden "det är inte lika uppskattat" men hon är helt fantastisk, hon vill gärna stryka sig mot näsan och hon kurrar så högt så det låter som det vore ett helt kompani av katter inne.

Våra katter har väldigt mycket glädje med varandra. Jag trodde inte att katter var så sociala med andra katter, men jag märker på Aston att han mår väldigt bra att ha fått en katt kompis. Dom turas om att tvätta varandra och ligger ofta och sover alldeles tätt in till varandra. Det som skiljer dom små liven åt är att Aston är otroligt lat men lilla Sessan vill ut och jaga råttor i stallet.

Vi har aldrig förr haft en sådan bra Jägare, hon är en fantastisk råttfångare.
Jag är så lycklig så länge hon inte tar in dom och visar hur duktig hon är ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar