fredag 22 mars 2013

FREDAGS TIPS

TVÅL ÄR BRA ATT HA!

I dag ska jag berätta om vad jag hörde på radion i veckan.

Elsa Bilgren kom med ett väldigt bra tips som jag redan har provat, det funkade ;););)

Om man har något klädes plagg som dragkedjan kärvar på , ja det har nog alla. Gnid då in tvålen  på kedjan, den blir genast lättare att dra. Jag tog en halv tvål som länge hade legat i lådan. I bästa fall så slipper man dra sönder den. ;)

Min drag kedja var på en ny jacka, man blir väldingt irriterad när dragkedjan inte går att dra upp ;(
Jag gned in tvålen och vipps så fungerade den precis som den skulle, så skönt att slippa gå tillbaka till affären och klaga, ju mindre vi klagar dessbättre mår vi "det tror jag i alla fall" .

Nu önskar jag er alla en lång skön helg, kanske ni också ska börja påsk pynta lite. Jätte mysigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar