tisdag 27 september 2016

MARIA OCH HENNES TERAPIHUNDAR

Maria har skickat mig lite bilder och så här berättar hon för mig om deras fantastiska jobb som dom gör för andra människor, det vill jag gärna dela med mig av:)


Här kommer några bilder på lilla Inka. Hon är specialtränad att arbeta väldigt lugnt. Dels med personer som är svaga, sjuka och ofta de som är drabbade av demenssjukdomar i ett långt framskridet skede. Inka arbetar också med personer som är i livets slutskede. Hon ligger då helt stilla för att lugna,värma och smärtlindra medan jag sitter bredvid. Jag är anställd undersköterska i Monitorhjälpen i Hudiksvall tillsammans med mina terapihundar. Jag har arbetat med en liten och en stor hund för att täcka allas behov. Den stora hunden har fungerat som clown och bjudit på bus och glada skratt. Samtidigt har jag använt båda hundarna vid minnesträning, motivation till promenader, motivation vid rehabilitering tex efter stroke mm.


Tack snälla Maria :) det är alltid lika trevligt att prata med dig och höra det du berättar om det fantastiska jobb ni gör. Ni behövs och ni är guld värda!



Här är Maria och hennes fina Ciirka
Ha det så gott!

1 kommentar:

  1. Det är så fint att du skriver om det Eva. Ja dom gör verkligen nytta och behövs så väl :) Karin

    SvaraRadera