måndag 28 september 2015

NU GER DOM SIG AV VÅRA SOMMARGÄSTER :(


Nu är det dags att ta farväl för den här sommaren, nu samlar dom ihop sig och förbereder sig för den långa långa färden.

Gässens lärdomar är att ta hjälp och hjälpa varandra!

Jag kommer sakna dom fina fåglarna som alltid försöker hjälpa varandra och dom är också duktiga att ta hjälp av andra fåglar när dom behöver. Det är ett fint drag som vi människor borde ta efter lite mer.
När dom flyger i en V formation, blir hela flocken starkare och klarar en flygning mycket, längre än om fåglarna flög själva. Smarta är dom små liven :)

Just nu är massor av människor på flykt från krigsdrabbade länder. Vi borde göra som fåglarna, hjälpa varandra, skänk en slant, räck ut en hand och säg välkommen hit.

 
Vi ses nästa vår alla fina flyttfåglar!
                                                                
 

2 kommentarer:

  1. Hej Eva! Tack för hjälpeni helgen. Jag hör av mig när det blir dags att försäkra henne. MVH En Stig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stig!
      Roligt att du tittade in :) Det är klart jag hjälper till om jag kan. Du är alltid välkommen. Ha det så bra till vi hörs igen .

      Radera