tisdag 4 juni 2013

EN HÄNDELSE RIK DAG

Går dagen gav både bra med jobb, en härlig rid tur samt jakt på huggorm.

När Jessan och jag skulle hämta hästarna från hagen var det nära att Jack sprang på en stor huggis, dom är ju otroligt vackra med ack så farliga. Jag hämtade en stor tunna, stall spaden och en kratta. Jessica håll koll att den inte försvann. Vi tog spaden, den slingrade så fint upp på den men mycket arg och fräsande mot oss men vi kunde lägga ner den i tunnan och snabbt stänga locket. Sedan bar det av med bilen till skogen där den fick tillbaka sin frihet ;) fräsande försvann den in i skogen. Den skulle bara veta vilken tur den hade att den träffade på just mig och Jessica.

Vi åkte hem mycket nöjda och glada, vi blev av med ormen och ormen fick sin frihet tillbaka.
Slutet gott allting gott ;)



Aldrig har varken Jessan eller jag sett en så stor Huggorm, väldigt skönt att den är på andra jaktmarker nu än på vår lilla gård :)




1 kommentar:

  1. :) Kom du ihåg när hundarna nästan sprang på en på min tomt på Hagaberg och jag och Helena åkte till Edölandet med den, i en kastrull?

    Jag tänkte svänga förbi på torsdag om ni är hemma, vid 1700- tiden.... vad sägs om det <3?

    SvaraRadera