fredag 13 oktober 2017

LITE TIPS OCH RÅD


 Ni som tävlar mycket med era hästar och har problem med att hästen dricker dålig när ni är borta häll lite äppelcidervineger i vattnet börja hemma och ta sedan med en flaska när ni åker bort och tävlar smaken blir då som hemma, dessutom är det bra för både magen och för lederna.
Jag ger våra hästar det, och hoppas att de ska hålla sig friska och smidiga.


Brännässlorna plockar jag vår och sommar och torkar, hästarna får det hela året om en näve om dagen där finns viktiga vitaminer som alla behöver :) dessutom är det väldigt bra för hästar som haft fång.

 Ha alltid sparris hemma om hunden får i sig något olämpligt ge sparris i väntan på att ni fått kontakt med en veterinär. Sparrisen lindar in det vassa försmålet och det kan förhoppningsvis räcka till man kommit till veterinären. Jag har själv blivit hjälpt med det när vår Acke var valp och åt på allt som han fick tag i.


Nu är han en stor vacker, klok hund och fortfarande värdens goaste :)








8 kommentarer:

  1. Fina Acke <3 kramar till dig och ha nu en härlig helg // Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft en superhärlig helg Kram

      Radera
  2. Kram till dig, du är en kämpe :) Karin

    SvaraRadera
  3. Jag tog ju också sparris när Alva svalde mitt örhänge, det gick ju bra. Men den här gången med lilla Sigge har jag valt att ta bort dom. Dock ska jag köpa sparris så det finns hemma då han äter på allt. Puss och kram fina mamma❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid bra att ha hemma Camilla. Puss och kram älskling <3

      Radera
  4. Bra tips du ger oss :) Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att kunna hjälpa till med lite tips och råd :) Kram!

      Radera