fredag 21 april 2017

VACCINATIONER FÖR HUND

Jag har hört att Danmark kommer att rekommendera att vaccinera sina hundar 2-3 gånger under hunden livstid. Den första sprutan tas när den är valp sedan innan den fyller ett år, då ska hunden vara skyddad från dom farliga sjukdomarna som valpsjuka, leverinflammation, parvovirus och hepatit.


Det är en studie som Wsawa kommit fram till att det ska ge hunden ett fullgott skydd om man vaccinerar 2-3 gånger under hundens livstid.


Jag hoppa satt vi här hemma också tar del i dessa forskningsrapporter så vi kan dra mer på alla vaccinationer som vi ger till våra hundar idag.



Nu önskar jag er alla en härlig fortsättning på fredagen!

6 kommentarer:

  1. Jag har också hört talas om det Eva, spännande att se om vi tar efter Danmarks rekommendationer. Ha en härlig helg. Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena! Ja vi får se vad som händer här hemma :) Kram!

      Radera
  2. Jag skulle ju skriva så fin han är din Acke <3 tänker på dig. Lena

    SvaraRadera
  3. Vilka fina killar vi har, din Acke och min Atlas. Önskar dej en fin helg med sol och värme. Allt gott till dej. Kram Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne, vi hade en fin helg hoppas du med hade det med alla dina underbara fyrbenta vänner :)Ja visst är dom fina vår djur, alla så underbara. Kramar i massor till dig från mig:)Ha det jättebra tills vi hörs igen!

      Radera