onsdag 21 oktober 2015

ANSVARSNÄMD FÖR DJURENSHÄLSO OCH SJUKVÅRD



Jag har haft flera ledsna kunder som ring mig och frågat vart man ska vända sig när man inte tycker att det sjuka eller skadade djuret fått rätt behandling eller att dom har blivit bemötta på ett otrevligt eller nonchalant sätt på olika djurkliniker/sjukhus den senaste tiden.

Det är mycket sorgligt att man inte tas på allvar och får ett fint och trevligt bemötande när man kommer in med sitt sjuka djur.

Jag kan rekommendera er att anmäla om ni anser att era djur fått felaktig behandling eller om ni är missnöjda med något annat som rör era djur.

Adressen är

Ansvarsnämnden för djurens hälso och sjukvård
Box 322
551 15 Jönköping
Tel: 036-155853
E-post: vetansvar@jordbruksverket.se

Rätt behandling ger fortare friskare djur och då också mindre lidande för djuret och mindre kostnader för er.

Ha det gott!





4 kommentarer:

  1. ;( <3 Det är ju så viktigt att bli rätt bemött!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så ledsamt när mina kunder ringer och är förtvivlade för att dom blivit illa bemötta av personal på olika djurkliniker. Vi måste anmäl ! Med att det blir mycket felbehandlingar så blir också våra försäkringar dyrare. Inte bra!

      Radera
  2. Eva vad bra att du skriver om detta, jag har funderat på vad man vänder sig när man känner att man inte får den hjälp som man vill ha. Nu vet jag, tack ! ha det så bra och tack för alla hjälp med allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!
      Jag vet att du har haft tankar på att anmäla, gör det! Hoppas allt löser sig nu, ha det bra tills vi hörs igen.

      Radera