måndag 6 oktober 2014

VALP KÖP



Har ni funderingar att köpa valp?

Många hundar smygglas in i vårt land, vi måste göra allt för att stoppa det! Djur som smugglats in i landet far oftast väldigt illa och det är stora risker att dom för med sig smittsamma sjukdomar hit.

Valet är enkelt, ta kontakt med en seriös uppfödare så har ni mycket större möjligheter att få en frisk, glad och underbar hund.

Jag har många mycket trevliga kunder som är uppfödare som jag varmt kan rekommendera :) det är bara att lyfta luren eller maila mig så ska jag försöka hjälpa er att hitta en vän för livet.

Då ska ni vara noggranna med att ha en bra kontakt med uppfödaren, komma och hälsa på i valpens hemmiljö träffa mamman till valpen och se hur dom har det, var noga med att valpen ska vara veterinär besiktigad, avmaskad, att valpen har chipp eller ett registrerings nummer från jordbrukverket.

Valpen får inte flytta från sin mamma innan den fyllt 8 veckor!

Om uppfödaren har en Dolda fel försäkring i Folksam, betyder att valpen har en försäkring som gäller för fel som inte kunde upptäckas vid veterinär besiktningen, den försäkringen gäller i 3 hela år. Alltså en trygghet för både uppfödaren och valp köpare.

Om uppfödaren har en sådan försäkring i Folksamså bjuder vi på 3 månaders gratis försäkring till din lilla valp. Hör av dig till mig om du vill att jag ska berättar jag mer.

Det går inte att få det erbjudandet om ni försäkrar via webben!!!


Här är vår underbara kille Acke när han var liten, tack Pia Nilsson med familj att vi fick köpa honom :)


 
 







2 kommentarer:

  1. Hej Eva!
    Jag är jätte nöjd med Folksam och dig som alltid hjälper mig med mina försäkringar, men det vet du ju redan ;) Ha en kanon dag!
    Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, är glad att du är nöjd med både mig och Folksam :)
    Hoppas allt är bra med dig familjen och alla djuren.
    Ha det gott!

    SvaraRadera