torsdag 8 maj 2014

LYSTER BLIR 17 ÅR IDAG



Tidigt i morse hörde jag Göken för första gången i år, jag tror att den gjorde sig hörd för att det är Lysters födelsedag :)

För 17 år sedan föddes min härliga häst Lyster, det var lite dramatiskt från början . Mamma Tuss fölade i hagen och när han kom ut så var han väldigt slö. Det blev att köra honom i skottkärra fort ner till stallet där vi gnuggade honom torr och fin.

Han kom igen :)

Sedan den dagen har han varit en fantastiskt fin häst, han är alltid glad, trygg och trevlig ja helt underbar.

Mor Tuss 2955 24-92-1212
Far Lysluggen 194



LYSTER



Härligt tycker han att det är


Alla tre finingar



Lyster tar dom sista ståna i kärran :)


Manen är som en stor borst


Acke Lyster och jag är ute på en härlig tur

Underbart med gräs


Lysters fin öga

Min lilla kille


Full fart frammåt grabbar


När han börjar fälla ser han för skabbig ut, sen blir han vacker som en dag.


Örat så ullit och fint


Här är några av alla fina bilder på min fina springare idag 17 år, sedan blir det morots tårta.

2 kommentarer:

  1. Stora grattiskramar och saftiga morötter till underbara fina, snälla och vackra Lyster idag !

    SvaraRadera
  2. Grattis till din Lyster idag, hurra hurra önskar Anna kalle barnen och alla våra djur.
    Vi får snart valpar :) Ringer då.

    SvaraRadera