onsdag 22 januari 2014

TACKSAM


Jag känner mig oerhört tacksam att jag har mina nära, kära och väldigt goda vänner.

I morse vaknade jag efter en god natt sömn gick ner till badrummet tvättade ansiktet och bara kände å så himla bra jag har det. En underbar känsla när vattnet rann över hela ansiktet, det kändes som ett lyckorus :) jag kanske inte tänker på saker så ofta som är självklara för oss här hemma i vårt avlånga land, men det borde vi alla göra lite oftare och vara tacksamma att vi har det har.

Gick sedan ner till hästarna och tog ut dom, gav mat och ljummet vatten men en skvätt äppelcider vinäger i både till hästarna och kaninerna. Det är bra för både leder och om hästarna får hosta nu när många står inne mer i stall så här på vinter. Många hästar är känsliga för damm, då kan vinäger hjälpa :)

Skönt, allt var bra i stallet jag tror att även dom hade en skön natt. Gick upp för att ge hundaroch katter mat sedan lite frukost själv innan dagens utmaningar.

Jag skulle ju lägga ett spår till hundarna för någon dag sedan, det hanns aldrig med. Mycket jobb den dagen blev det men många nya härliga kunder :) hoppas jag hinner med djuren lite idag, en ridtur i skogen skulle vara underbart för både kropp och själ.

Hoppas ni alla där ute får en bra dag, ha det gott!

1 kommentar:

  1. Ja Eva du har alldeles rätt, vi tänker inte på hur bra vi har det.
    Jag hör av mig senare, behöver en häst försäkring fram över :)

    Lena Hansson

    SvaraRadera