måndag 16 december 2013

JONAS GARDELL


Så här sa Jonas i en interjuv.

En journalist sa att du Jonas hjälper många människor med att bidra med pengar, varför gör du det? Då svarde Jonas så här, FÖR ATT JAG KAN! men det är ju bara en droppen i havet eftersom det är så många som behöver hjälp, ja visst är det en droppe i havet, men utan dom droppasrna blir det inget hav svarade han då.

Ja han har så rätt inga droppar inget hav, tänk om vi alla kunde tänka så, nu så här i juletider går ofta mina tankar till de som är ensamma och inte har någonstans att bo. Det finns så många där ute i kylan som behöver tak överhuvudet, det tror jag är en grupp människor som vi ofta glömmer bort här hemma. En sak är säkert, vi kan alla hamna i den situationen att bli arbetslösa och då inte heller kan ha vår  bostad kvar.

Skänk en slant till Stockholms statsmission Plusgiro 900351-8 eller bankgiro nr 900-3518. Telefon nr till nattjouren är 020-787860 om du har några funderingar hur du ska kunna hjälpa till på något sätt.

Tänk att vår rika land har så många hemlösa, det är ju fruktanvert!

Vi ska alla tänka som Jonas Gardell, jag hjälper till för att jag kan göra det.

UNDERBART!


Tack alla ni underbara människor som finns där ute för dessa hemlösa! Ni gör ett fantastiskt jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar