måndag 14 oktober 2013

TERAPI HÄSTAR


DJUR I VÅRDEN BLIR BARA FLER OCH FLER

Efterfrågan på Djur i vården blir allt större. Idag vet vi att djuren gör ett fantastiskt jobb får människor att må bättre tillfriskna fortare minska medicinerna och med ett djur i sin närvaro så finns inga biverkningar.

Ni som går in och läser på min hemsida vet att jag brinner för våra djur, jag försöker hjälpa till så mycket det går med djur som har det svårt och om någon vill ha hjälp med en omplacering.

Men jag kämpar också för att Terapi / Vårdhund hund och häst ska få en bättre försäkring. Jag har igen lagt in önkemål till Folksams styrelsen om en mer förmånlig försäkrings premie för alla dessa fantastiska djur som hjälper så många barn, ungdomar sjuka och gamla att få ett lyckligare liv.

Här kommer några fantastiska bilder från Maria som är kund hos mig och jobbar med både sin hund och häst i vården.

Lycka till Maria med dina små fina :)










Är inte dessa fantastiska hästar helt underbara så säg!!! Tack Maria för att du delar med dig med underbara bilder :)

3 kommentarer:

  1. Å underbart <3 Man blir så lycklig av att se och läsa detta. Jag skulle vilja veta mer om hur man kan jobba med sin hund som terapihund. Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Ja Pia det otroligt att de fyrbenta vännerna vi har i våra liv kan bringa sån lycka. Först måste hunden göra en lämplighet test sedan en utblildning och klarar hunden den så får den ett Diplom som bevisar dess lämplighet.
    Spännande är det! Jag kan berätta mer när vi ses.
    Kram kram :)

    SvaraRadera