lördag 26 januari 2013

HANNA FYLLER 19 ÅR

Tänk Hanna att du fyllde 19 i går, tiden går så fort.

Jag kommer så väl ihåg när mamma ringde och sa att hon hade värkar, jag jobbade kväll och skulle snart sluta. Jag sa till mamma det tar nog några timmar så jag åker hem och sover en stund så ringer du mig igen när du känner att du behöver åka till förlossningen.

Jag hann hem ta en kopp te och sedan var det full fart tillbaka till KS, min arbetskamrat Lisa tog han om mamma tills jag kom. Du hade väldigt bråttom, det var knappt att jag hann fram till förlossningen innan du anlände, så otroligt fin. En känsla som inte går att beskriva att få vara med när du kom min älskling. Jag hade lagt en flaska skumpa på kylning innan jag åkte hem, som vi senare spålade i. Det var härliga tider det! Jag saknar förlossningen väldigt mycket det var så roligt att jobba där med alla nyfödda små och deras överlycklig föräldrar, och sådan sammanhållning vi hade. Alla hjälpe varandra om det var så att någon hade mycket fanns det alltid någon annan som kunde rycka in, väldigt roligt var det ;)
Men livet blir inte alltid som man önskar. Man måste göra det bästa av det man har möjlighet till.
Men idag är det Hannas dag.

HURRA HURRA FÖR DIG I DAG MIN SKÖNA.
HOPPAS DU VAKNAT NÄR VI KOMMER.
PUSS

2 kommentarer:

  1. Ja tänk att min första bebis fyllde 19! Helt ofattbart eftersom jag bara är 25 ;) Den dagen (el natten / morgonen) glömmer jag aldrig. Jag drog ut henne själv efter uppmuntran från dig min kära syster, vilket jag oxå gjorde med Lisa 5 år senare. Vilken känsla! Å du sprang i korridorerna på KS och ropade till alla : Vilken sötnos! Mosters hjärtegull, mosters lilla nyponros osv.... Tack för all support då och genom resten av mitt och mina tjejers liv! Love you <3

    SvaraRadera
  2. Älskling vi stöttar varandra hela tiden, har gjort det hela vårat liv. Det känns väldigt bra att vi har varandra.
    Men pia jag sprang inte och ropade i korridoren, det har du nog drömt. Du var så lycklig när din lilla fina tjej kom så du bara njöt av det underbara.
    Jag var så lycklig att allt gått så bra, lyckan var fullbordad. Puss

    SvaraRadera