fredag 25 januari 2013

FREDAG SKÖNT

I går blev det en hektisk morgon. Det började lugnt och fridfullt, tog ut hästar,hundar och gav alla mat. Jag märkte inget konstigt då, efter ca 3 timmar skulle jag ge lite mer mat och vatten till hästarna såg då att Minos inte såg ok ut han gick undan och så ledsen ut tittade sig åt magen, han så ut att ha riktigt ont.

Det var bara att ta in honom ville inte röra sig, jag fick dra in honom. Hämtade ljummet vatten och varmt betfor. Ingenting ville han ha ville bara lägga sig ner. Nu är det snabba ryck, få upp honom och börja gå. Vi gick och vi gick, jag tog in honom för att se om han ville äta men nej han var inte det minsta sugen. Lyssnade igen på om jag hörde några tarmrörelse alldeles tyst, illa. Han hade ingen feber så jag var nästan säker på att han hade mag problem tarmvred eller förstoppning.

Fortsatte att gå, vi gick i ca två timmar. helt plötsligt kändes stegen lite lättare han gick på bättre vi gick hem och försökte på nytt med varmt vatten och varm betfor. Ja det lyckades pu vilken pers.

Åt och drack vi fortsatte fortsatte att gå tre täcken på sig för att han skulle bli varm.
Skönt det lyckades den här gången oxå, slapp ta hit veterinären.

Natten har varit lugn han har ätit drukigt och bajsar, så skönt. I dag är han busig som vanligt.

Nu hoppas jag på en lugn och skön helg.

GLÖM INTE ATT GE ERA HÄSTAR LITE LJUMMET VATTEN OCH MER FODER NÄR DET ÄR KALLT. JAG GLÖMMER DET INTE, MEN DET KAN HÄNDA I ALLA FALL.
HA LITE EXTRA KOLL PÅ ERA FYRBENTA VÄNNER NU NÄR DET ÄR KALLT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar