måndag 7 december 2020

TERAPI, LÄS OCH BESÖKSHUNDAR

Ja som ni säkert har läst i några av mina tidigare inlägg så brinner jag för det hundar med förare som gör skillnad för så många människor i olika situationer.

Gamla, sjuka, kvinnor som har varit våldsutsatta av olika slag, hjälpa barn och ungdomar som är nyanlända att studera barn som behöver lite extra stöd i förskola eller i skola.

 Ja listan är lång, väldigt lång!

Jag har fått hjälp av några av mina fina kunder att läsa lite om forskning och litteratur om dessa duktiga hundar som gör så stor skillnad.

Jag vill speiciellt tacka Lena, Petra och Sonja för alla fantastiska bilder och väldigt mycket fina artiklar som ni skickat till mig.

Här är några av bilderna, jag kommer skriva mer om det här och visa biler på några av dessa underbara hundar.

Fina Hugo när han och matte Lena tog examen på Hundens hus i Sundsvall, vilket kalas det blev :)






Här kommer några bilder på Sonjas Nikki så fantasktisk duktig och fin. Bilderna säger allt, dom gör så stor skilnad och dom hjälper så många som behöver lite extra stöd, tröst och kärlek. 


Våra fyrbenta vänner är helt underbara, jag blir rörd av tårar när jag ser dessa bilder.

Nu önskar jag er en riktigt fin dag, var rädda om er!
















5 kommentarer:

  1. Det är så fint med alla hundar som gör så mycket för för oss alla. Jag vet att du brinner för att kunna hjälpa till så mycket det går Eva. En ros till dig / Kram Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Ulrika <3 var rädd om dig kram

      Radera
  2. Så fantastikst fint <3 // Elisabet N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Elisabet det är så fint att så många av våra fyrbenta vänner <3 Ha det gott och var rädd om dig!Eva

      Radera
  3. Underbart :) Kram Fia

    SvaraRadera