fredag 13 september 2019

LITE RÅD OCH TIPS

Jag får ibland frågan om foder som är bra för deras valpar, några får lite dåliga magar när dom flyttar från sin mamma och syskon. Det brukar gå över efter en tid, men jag tycker det är bra att använda det foder som dom är vana vid från sin uppfödare första tiden och sedan väldigt försiktigt gå över till ett annat foder om man vill det.

Jag kan bara svara från min egna erfarenhet med de hundar som vi haft genom åren, men jag vet att man kan ringa till First Vet och få råd om foder och annat om man är orolig för sin lilla valp eller sin vuxna hund katt eller häst.

Jag vet att vi är många som oroar oss när våra djur blir sjuka så att få möjligheten att ringa en duktig veterinär som jobbar på Firs Vet är en väldig förmån som vi alla har som har sina försäkring i Folksam då vi får tre gratis gånger per år gratis hjälp :)

RingFirst Vet 010-2067060 om ni har några funderingar.

Här är vår fina Mila, frisk och glad. Hon är en underbar äldre dam men mycket spring i benen fortfarande :)


3 kommentarer:

  1. HejEva!
    Så fina fyrbenta vänner du har.
    Du skriver så fint på din hemsida och
    har så många fina kort på den.
    Ni har ett riktigt drömboene.
    Vi letar fortfarande efter vårat.
    Ha nu en riktig skön helg tillsammans.
    Kram Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne, tack :) jag försöker skriva så ofta jag hinner. Det är väldigt roligt med alla som går in och tittar på min sida och ni som lägger ett inlägg :):) Ja vi bor helt fantastiskt, vi njuter varje dag både Roffe jag och djuren. Vi kunde inte bo bättre. Jag hoppas ni hittar ett underbart ställe att flytta till. Massor med kramar!

      Radera