onsdag 26 juni 2019

EN HÄNDELSERIK MIDSOMMAR

Vi har haft en fantastisk midsommar hemma hos Rille och Jessica Joline och Colin, tack för en jättetrevlig helg tillsammans med alla er fina. Jag är så tacksam att ni fixar, när min ork inte riktigt finns till.

Nu en solskenshistoria :)

Förra försommaren fick vi bin i stallväggen, Roffe försökte få tag i någon biodlare som kunde komma och ta hand om dom. Men utan resultat :( dom sa att dom kommer försvinna till nästa år, så vi lät dom vara. Jag ställde ut skålar med vatten och stenar i så dom kunde sitta där och få i sig vätska eftersom sommaren var så varm.

Tiden gick och jag så att det rann något från taket i sadelkammaren, ja precis det var honung :) helt otroligt massor av honung rann de längst väggarna. Jag tejpade och tejpade så det inte skulle rinna ner.

Sommaren gick och det blev höst och vi så inte till dom små liven.

Men när våren och värmen kom igen så visade dom sig, och dom var många så otroligt många. Jag kände, det här är inte bra eftersom Roffe är allergisk och alla barnbarnen är och leker på stallplan.

Ett nytt försök att få tag i någon, men utan resultat :( nu fanns det bara en ska att gör ringa Antcimex. Dom sa nej vi kan inte ta bort dom, många samtal blev det. Men tillslut pratade jag med länstyrelsen och fick godkänna att ta bort dom. Jag beställde tid att dom skulle komma hit torsdagen den 27/6.

Nu måste jag gå ner till hästarna och sedan jobba lite, så ni får hålla er till tåls tills jag berättar mer :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar