måndag 16 november 2015

PEDAGOGHUNDEN GRAZY


Grazy första läshunden  i Askersund:)

Nu ska min fina syster Pia och hennes underbara hund Grazy hjälpa barn att läsa. I Askersunds bibliotek kan man nu få komma och läsa högt för Grazy. Hon är en otrolig bra lyssnare lilla Graysan och hon skulle aldrig kritisera någon eller säga elaka saker.

Det är med stor glädje jag nu kan skriva om det här, ni två kommer att hjälpa så många barn som tycket att det är jobbigt att läsa högt.

Å vad jag hade varit lycklig om jag fått den hjälpen när jag var barn. Det var en skräckupplevelse varje gång jag skulle läsa högt inför klassen, så ont i magen jag hade varje gång. Nu hoppas jag att alla kommuner tar efter och hjälper de som behöver, ibland behövs bara en liten vän med fyra tassar för att man ska lyckas och må bra.



Lycka till! Det kommer gå superbra, ni är så duktiga :)

4 kommentarer:

  1. Vad många duktiga du hjälper med försäkringar Eva :) Jag är så glad att jag har Folksam och dig som ombud, kunde inte vara bättre. En mycket nöjd kund som ska försöka få en treapiutbildning snart med min lilla Bamse. Ha det så bra och tack för att du alltid ställer upp / Anna Johansson

    SvaraRadera
  2. Anna jag tror inte någon slår Folksam på fingararna när det gäller försäkringar på alla dessa duktiga hundar som jobbar i vården och i kommuner på olika ställen. Jag är glad att jag kan hjälpa till :) Hoppas verkligen att du får möjligheten att gå utbildningen men din fina Bamse :) Ha det så gott!

    SvaraRadera
  3. Tack Hjärtat! Den 5/12 och den 9/1 mellan kl 12-14 lyssnar Grazy igen :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pia, jag är säker på att Grazan är den allra bästa lyssnaren<3 Lilla hjärtat så duktig hon är, tänk att komma från att varit en ensam gatuhund utan någon som brytt sig om henne till att få komma hit till dig som ger henne alla kärlek och omvårdnad och att hon nu kan hjälpa barn och ungdommar, ja det är helt fantastiskt. Jag blir tårögd. Kärlek i massor till er två <3

      Radera