fredag 21 mars 2014

EN GOD VÄN ÄR BORTA


LEDSAMT BESKED

Det är inte alltid man får roliga samtal. I går ringde telefonen och en röst sa hej jag heter Ann-Katrin jag är Alice dotter, då förstod jag att något tråkigt hade hänt. Jag rös i hela kroppen, väntade på vad som skulle komma.

Jag Alice är borta, hon somnade in i Fredags stilla, lugn och fin, hennes nära och kära fanns vid hennes sida. Jag kommer aldrig att glömma henne.

Jag har så otroligt många härliga minnen från den tiden när vi två jobbade på Karolinska sjukhuset på bb avdelningen. Det var många barn och ny förlösta mammor att försöka ta han om på bästa sätt, jag är säker på att vi båda gjorde vårt bästa.

Efter många år tillsammans fick jag erbjudande att börja på förlossningen, en ny spännande utmaning. Jag hade då en tjänst på natten 50 % sedan gick jag in extra på dagar som nätter både på bb, gyn och var även på mödrarvården. Så ofta träffade jag Alice och det var alltid lika härligt.

Tiden går och förändras, jag och min familj flyttade och jag började jobba på förlossningen i Eskilstuna.

Efter en tid blev jag sjuk och kunde inte vara kvar i akutvården"men det är en annan historia"

Under alla dessa år har vi haft kontakt med varandra, det har alltid varit lika roligt att prata eller när jag fått kort från henne. Sänder nu alla mina tankar till Alice nära och kära och önskar att allt kommer gå bra framöver.

Tack för att du hörde av dig Ann-Katrin, det betyder mycket!

Jag började efter ganska lång tids sjukskrivning jobba på en veterinär station utanför Eskilstuna, jätte roligt att komma igång igen. Träffa alla trevliga hussar och mattar som kom till kliniken med sina älskade djur. Samtidigt började jag på Folksam och hjälpte till med att alla som ville skulle få en bra försäkringar till sina fyrbentavänner. Ja och där är jag ju kvar ännu, men har också andra uppdrag i kommunen som jag trivs jätte bra med. Känner att jag gör nytta och hjälper dom som har det jobbigt på något sätt.

Jag saknar både förlossningen mina arbets kamrater där och de veterinärer som jag jobbande med, men jag har det väldigt bra idag.

Nu bor vi i Askersund, hittade vårt drömställe och flyttade hit för 8 år sedan. Här hoppas jag vi kan bo kvar till vi hamnar på hemmet .

Nu slutar jag mina rader för denna gång, önskar er alla en trevlig helg.

Ha det gott!



1 kommentar:

  1. Tråkigt Eva när någon försvinner ur ens liv. Men härligt att ni haft kontakt i så många år.
    Kram från Ulrika och alla katterna

    SvaraRadera