lördag 17 november 2012

LÖRDAG MORGON

Hundarna har fått mat och varit ute är mätta och belåtna, katterna likaså, hästarna tog jag ut tidigt i morse de är väldigt nöjda när dom får komma in på kvällen få massor av fint hö och lite Betfor sedan lägga sig på en mjukt och torrt, Betforen gör att tarmarna håller igång lite bättre och sedan tycker dom att det är väldigt gott. Lite Appelcider vinäger i vattnet får dom oxå, det är bra för deras leder bland annat.

Idag ska jag och Acke åka till klubben och träna lite har varit lite dåligt med träning både för honom och hästarna på grund av min axel op och sedan mag op, men nu hoppas jag att jag kan sätta igång lite försiktigt.
Hoppas oxå hinna med att träffa lillsyrran och hennes lilla Graisy hon är en fantastisk liten hund som Pia tagit hand om hon kom från kommer från Rumänien för ett år sedan, hon har fått det bästa livet hos Pia Hanna och Lisa.

Nu hoppas jag att Roffe snart vaknar så vi oxå får lite frukost i oss.

Här är min härliga kille Acke ;)

Pias lilla Graisy

2 kommentarer:

  1. Du och din familj har så fina djur, märks så tydligt att dom är som familjemedlemmar. Hoppas att ni får en trevlig vecka. Förresten följer din blogg och tycker att den är jätte bra. Du lägger upp så mycket bra tips och råd om hästar som jag kunnat ta nytta av med mina egna, mvh en trogen läsare :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord, det värmer.
    Jag delar gärna med mig vad som fungerar för oss och våra djur.

    Ha det gott ;););)

    SvaraRadera