fredag 5 juli 2013

EFTER JESSICAS OCH ALGOTS FALL


Tisdagen den 25 hoppade Jessica med Algot, han verkligen älskar det. Men det är som med skidåkning, man ska aldrig åka sista åket :) inte heller hoppa sista hoppet.

Algot fullkomligt flög över hindret men trampade snett och föll, med Jessan på ryggen. Jessica hamnade under honom, det såg riktigt otäckt ut. Men det såg ut som han försökte undvika att rulla över på henne, han kom snabbt upp och gick åt sidan.

In med hästen i stallet, sedan var det Akuten som gällde. Där blev det full fart, nack krage och ligga still tills alla röntgen bilder var tagna. Jag var rädd att både nacke och bäcken fått skador.

Men det är helt otroligt, ibland har man någon som vakar över sig. Det hade dom båda två denna gång. Nu är det bara lite mjuka rörelser som gäller för både Jessica och Algot den fantastiska.

Mörbultad, med hjärnskakning men inga ben brutna och nacken fanns inga stora skador på PU. Vi åkte hem sent på kvällen mycket lyckliga både Jessan och jag. Det var några timmar som vi höll andan den kvällen.

Nu är hon uppe i sadeln igen, har hoppat över några hinder i skogen och i går red hon båda sina hästar ut i skogen och plockade det första guldet.

Kantarellerna är här :) så idag blir det gott grillat med fina kantareller, lagom nu när semester börjar.


Så här stora är de inte ännu, dom här är förra årets guld.
  



3 kommentarer:

  1. Ja den ungen kan ju verkligen skrämma livet ur en <3
    Tack till alla skyddsänglar <3
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Åh mina älskade,
    kom hem efter tandläkarbesök mm, Claes berättade att Du ringt kände sån sorg över att vi inte fått prata lite men han sa vi ska höras på söndag. Då slog det mig att jag går in på Evas sida (vilket jag är väldigt dålig på att göra annars) kom på att det var ngt med fyrbenta djur och tänk jag hittade fram Hihiiiii. Nu har jag läst ditt senaste inlägg och blir rörd till tårar över hur fint Du skriver om sånt som hänt hos Er. Tur att ngn vakar över henne där uppe vilket jag tror att det gör. Ser fram emot att få träffas och kanske få smaka på Jessans fina goda guld. Puss o kram så länge min fina lillasyster/Anita

    SvaraRadera
  3. Ja, Pia ibland tror man att det finns skydds änglar :)
    Vi ses snart.

    Anita roligt att du tittade in på min sida igen :) alltid lika roligt :) Vi hörs på Söndag, så hoppas vi att vi snart kan träffas.

    Massor av kramar till båda mina fantastiska systrar LOVE YOU

    SvaraRadera