fredag 27 april 2012

LITE TIPS ;)

Ni som tränar mycket med era hästar och gör ett uppe håll kanske under sommaren ge då hästarna lite morötter när dom inte tränar som vanligt, de hjälper att hålla magen i form.

Ni som tävlar mycket med era hästar och har problem med att hästen dricker dålig när ni är borta häll lite äppelcidervineger i vattnet börja hemma och ta sedan med en flaska när ni åker bort och tävlar smaken blir då som hemma, dessutom är det bra för både magen och för lederna.
Jag ger våra hästar det, och hoppas att de ska hålla sig friska och smidiga.

Ha alltid sparris hemma om hunden får i sig något olämpligt ge sparris i väntan på att ni fått kontakt med en veterinär. Sparrisen lindar in det vassa försmålet och det kan förhoppningsvis räcka till man kommit till veterinären. Jag har själv blivit hjälpt med det när vår Acke var valp och åt på allt som han fick tag i.

Lycka till!

VETERINÄRER SOM JAG VARMT KAN REKOMMENDERA

Djursjukhuset i Karlstad
Veterinär Ing-Marie Nilsson
Veterinär Lars Galberg Jacobsen
Tel nr 054 / 175250
JOUR 09002011011

Solstadens smådjurklinik Karlstad
Veterinär Caroline Gredmar
Tel nr 054 / 150620

Rölagg veterinär station i Eskilstuna
Veterinär Göran Ström
Tel nr 016 / 347201
Mobil 070 / 2755020

Bistad Djurklinik i Örebro
Leif Hook
Tel nr 019 / 263666

Hund och katt kliniken Markebäcks gård i Askersund
Veterinär Lotten Bäckgren
Tel nr 0583 / 600 60
Mobil nr 073 / 9858359

Veterinär Karin Simonsson Vintrosa
Tel nr 019 291580
Mobil nr 070 33 52 900

Häst tandläkare
Jan Eden
Mobil nr 070 / 3928448

2 kommentarer:

  1. Tack för dina tips, kommer jag ha nytta av i sommar! Vilken fin sida du har. Skulle vilja byta och ha dig som ombud på Folksam kan man göra det? Hör av mig till dig i så fall för mera info/Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia!
      Vad glad jag blir, självklart kan du få mig som ombud. Jag hjälper så gärna till så att det blir så bra det bara kan bli för dig och dina fyrbenta vänner ;)
      Maila till djur@folksam.se
      eller ring 020575722 och säg till så fixar dom det.
      Jag önskar dig och din familj en lång skön sommar med massor av sol och bad.
      / Eva

      Radera